Salgs - & leveringsbetingelser

    Salg- og leveringsbetingelser for SLH-Data

    Indledning

    Virksomhedsoplysninger

    SLH-Data
    Markvej 122
    CVR: 43861492
    E-mail: info@slhdata.dk
    Mobil: 27299067

    Gyldighed

    Disse betingelser gælder for alle ydelser og produkter leveret af SLH-Data, medmindre andet er skriftligt aftalt.

    Aftaleindgåelse

    Ordrebekræftelse

    En aftale er bindende, når kunden modtager en skriftlig ordrebekræftelse eller underskriver en kontrakt fra SLH-Data.

    Tilbud

    Tilbud er gyldige i 14 dage fra tilbudsdatoen. Et tilbud er først bindende, når kunden skriftligt accepterer det.

    Priser og betalingsbetingelser

    Priser

    Alle priser er eksklusive moms og eventuelle afgifter, medmindre andet er angivet.

    Fakturering

    Ved abonnementsaftaler udsendes faktura den 25. i hver måned. Ved engangsydelser faktureres ved opgavens afslutning.

    Betalingsfrist

    8 dage netto fra fakturadato.

    Forsinket betaling

    Ved manglende rettidig betaling forbeholder SLH-Data sig retten til at sende rykkere med et gebyr på 100 kr. samt pålægge en rente på 1,5% pr. påbegyndt måned af det oprindelige fakturabeløb.

    Levering af ydelser og produkter

    Leveringstidspunkt

    Levering sker i henhold til det respektive firmas leveringstider. SLH-Data kan ikke garantere specifikke leveringstidspunkter.

    Leveringsform

    Hardware leveres i henhold til leverandørens aftaler. Software leveres som download.

    Del-leverancer

    Ved manglende lagerbeholdning kan del-levering finde sted. Eventuelle ekstra fragtomkostninger afholdes af kunden.

    Ejendomsret og licens

    Ejendomsret

    Ejendomsretten til hardware og fysiske produkter overgår til kunden ved fuld betaling.

    Licens

    Ved køb af softwarelicenser gælder leverandørens licens- og leveringsbetingelser.

    Support og vedligeholdelse

    Support

    Ved indgåelse af supportaftale med fri support faktureres der ikke for tidsforbrug, så længe opgaven kan løses via fjernadgang fra SLH-Datas adresse. Antal brugere beregnes ud fra Microsoft Business Standard/Premium licenser. SLH-Data kan tilgå kundens PC uden brug af remote-kode, men kun med kundens udtrykkelige samtykke – fx ved arbejde på PC’en, mens kunden ikke er til stede.

    Vedligeholdelse

    SLH-Data tilbyder vedligeholdelse via programmet Atera, som inkluderer automatisk opdatering af Windows og overvågning af hardware (RAM, harddisk, CPU).

    Reklamation og mangler

    Reklamationsret

    Der ydes minimum 12 måneders reklamationsret. Nogle leverandører tilbyder op til 24 måneder, afhængigt af produkt og producent.

    Mangler

    Ved fejl eller mangler skal kunden kontakte SLH-Data, som vil tage kontakt til den relevante leverandør. Reklamation skal ske inden for rimelig tid efter manglen er opdaget.

    Ansvarsbegrænsning

    Direkte og indirekte tab

    SLH-Data er ikke ansvarlig for indirekte tab, herunder tabt fortjeneste eller datatab, medmindre andet er skriftligt aftalt.

    Ansvarsniveau

    SLH-Datas ansvar er begrænset til maksimalt én måneds ydelse.

    Force Majeure

    SLH-Data kan ikke holdes ansvarlig for manglende opfyldelse af aftalen som følge af forhold uden for virksomhedens kontrol, herunder strejker, naturkatastrofer, krig eller lignende.

    Fortrolighed

    Datasikkerhed

    Personfølsomme oplysninger opbevares i sikrede dokumenter og slettes automatisk efter 6 måneder.

    Fortrolighedsaftaler

    SLH-Data overholder GDPR og forventer, at kunden ligeledes overholder gældende databeskyttelsesregler.

    Opsigelse

    For Kunden

    Opsigelsesvarsel

    Kunden kan opsige IT-serviceaftalen med 3 måneders skriftligt varsel før næste fornyelsesdato. Opsigelsen træder i kraft ved udgangen af opsigelsesperioden.

    Afslutning af ydelser

    Ved opsigelse ophører alle IT-tjenester, herunder support, vedligeholdelse og hosting. Kunden er ansvarlig for at tage backup af nødvendige data inden opsigelsesdatoen.

    Udestående betalinger

    Alle udestående fakturaer skal betales inden opsigelsesdatoen. Forudbetalte beløb refunderes ikke, medmindre andet er skriftligt aftalt.

    Datahåndtering

    SLH-Data er ikke ansvarlig for opbevaring af kundens data efter aftalens ophør. Kunden kan anmode om en kopi af data inden for 30 dage efter opsigelsesdatoen.

    Ophør af licenser og adgang

    Software og licenser stillet til rådighed af SLH-Data ophører ved aftalens udløb. Kunden er ansvarlig for overgang til egne licenser.

    Opsigelsesbetingelser

    Aftalen kan kun opsiges til udgangen af et år med 3 måneders varsel, dog ikke i kontraktens løbetid.

    Konsekvenser ved tidlig opsigelse

    Ved opsigelse før aftalens udløb skal kunden betale det resterende beløb for den resterende kontraktperiode.

    For SLH-Data

    Opsigelsesvarsel

    SLH-Data kan opsige aftalen med 2 måneders skriftligt varsel.

    Overdragelse af data og systemer

    SLH-Data vil samarbejde med kunden om en smidig overdragelse af IT-systemer og data. Kunden skal anmode om datamigrering inden for opsigelsesperioden.

    Udestående fakturering

    Ydelser faktureres frem til opsigelsesdatoen. Udestående beløb skal betales i henhold til betalingsbetingelserne.

    Afslutning af ydelser

    Ved aftalens ophør ophører al support, service og eventuelle hosting-løsninger. Kunden skal sikre alternative løsninger.

    Force majeure

    SLH-Data forbeholder sig retten til at opsige aftalen uden varsel ved force majeure, som umuliggør opfyldelse af aftalen.

    Ændringer af betingelser

    SLH-Data forbeholder sig retten til at ændre disse betingelser med 14 dages varsel. Kunden informeres skriftligt via e-mail.

    Kundeservice og kontakt

    Åbningstider

    Mandag til torsdag: kl. 08.00 – 16.00
    Fredag: kl. 08.00 – 15.00

     

    SLA Basic Fejlretning startet inden 24 timer, Hverdage 8:00-16:00

    SLA Standard Fejlretning startet inden 4 timer, Hverdage 8:00-16:00

    SLA Professionel Fejlretning startet inden 2 timer, 24/7/365 6:00-22:00

    SLA Enterprise Fejlretning startet inden 1 timer 24/7/365